Upíři vs. Bůh aneb Komu sakra vadí kříže?! - Můj článek! ©

9. března 2008 v 16:55 | Míša |  O upírech
Upíři vs. Bůh aneb Komu sakra vadí kříže?!
O upírech panuje velmi rozšířené přesvědčení, že je lze odehnat křížem, medailonky svatých či svěcenou vodou a že jste před nimi bezpečni v kostele či prostě na posvátné půdě. Krásně se to poslouchá, což o to, ale nechcete-li upíru před smrtí posloužit navíc jako bavič, nedoporučuji se tímto řídit. A důvody? Nějaké opodstatnění mého tvrzení? No jistěže mám!
Celé tady to bláznění kolem Boha mají na svědomí hlavně lidé zpitomělí křesťanskou vírou. Bůh přeci má své děti rád a tak je ochrání před všemi bytostmi pekelnými (myslíte, že se skutečně "čert bojí kříže"? :,). O tom ostatně nešlo pochybovat ani kdyby lidé chtěli. Kacířství, to je těžký hřích trestaný smrtí. A tak upíry svěcená voda spálí, kříž zažene a kostelní vrata nevpustí dál... Ale upřímně, není to možné už jen z principu výskytu upírů.
Kříže, medailonky: Tyto věci se nevyrábí nijak zvláštně. Prostě odléváním daného kovu, možná nějakým broušením či sekáním v případě dřeva a modelováním v případě hlíny (keramiky). Podobným způsobem byl vyroben i hrnek, z nějž možná právě usrkáváte. Myslíte, že by on zahnal upíra? :,) Nyní ani v minulosti se všechny medailonky a kříže spatřivší světlo světa nijak nesvětili. Už jen jejich hojnost to logicky znemožňuje. Nejsem si ani jistá, zda se tyto předměty vůbec světí, pokud jsou umístěny do kostelů či kaplí. Proto se od již zmíněného hrnku liší skutečně jen a pouze tvarem. Možná namítnete, že nepotřebují posvětit člověkem, že Bůh automaticky "vstoupí" do každého takového předmětu. Tak já taky něco namítnu :,)
Bylo-li by tomu tak, upírův život by se značně ztížil. Vemte si už jen ten prostý fakt, že přežíval a možná stále přežívá dny ukryt na hřbitově. A co na takovém hřbitově nikdy nechybí? Kříž s Kristem či socha světce u každého hrobu, pokud ne rovnou obojí. Jen těžko na takovém místě vydržíte, pokud vám ony věci vadí, co říkáte? A přitom upíry lidé probodávali zpravidla na hřbitovech v jejich hrobech. Výjimky potvrzující pravidlo nabyly ani tak časté, aby se výjimkami daly nazvat.
Svěcená voda: Je to pořád jenom voda, na každý pád upíra nespálí. Existují jisté zkazky o tekoucí vodě, kterou dle různých informací upír buď vůbec nemůže překročit nebo ji jen nemůže přeletět v netopýří podobě (pokud v ní vůbec může být, že) a nebo ještě upíra nějakým způsobem omezuje co se sil týče. Řeka (tedy logicky tekoucí voda) je také jedno z nejčastějších míst pro zbavení se upířích ostatků (další jsou křižovatky či kraje lesa, hlavně daleko od vsi). Pokud však vezmeme vodu a klasicky ji posvětíme, tak MOŽNÁ bude upíru nepříjemná na těle, víc pravděpodobně nic.
Kostel: Upír nesmí vstoupit na posvátnou půdu, jíž je kostel bez řečí, že? To by tu však byl jistý problém. Ano, opět se hřbitovem. Ten je totiž taktéž posvátnou půdou, jenže upíři to asi nevědí, neboť v ní bez okolků den co den spočívali a noc co noc po ní chodili, když mířili do vsi pro řekněme pravidelný přísun potravy :,) A jelikož posvěcená půda je už jednou posvěcená půda, tak je úplně jedno, stojí-li na ní hřbitov, kostel nebo třeba katedrála.
!!!Síla víry!!!
Víra může být přes to vše přecejen silná a Bůh přecejen na své ovečky tak úplně "nekašle". Je tedy možné, že pokud kněz nějakým způsobem posvětí kříž, medailon či vodu a pokud skutečně věří, že upíři existují a toto zabere, bude mít daná věc alespoň oslabený žádaný účinek. Je to asi jako v magii. Pokud obyčejné věci nějakým způsobem zaříkáte, už obyčejné nebudou.

ZDROJE:
Text - Můj vlastní! ©
Obrázky - www.google.cz
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 elisabett2 elisabett2 | Web | 9. března 2008 v 18:27 | Reagovat

jj naproto souhlasim:) stejně ae pořád nechápu proč si zrovna lidé vybrali hřbitov jako místo, kde upír je v pohodě a kostel že je místo kam upír má strach vkročit...

2 Míša Míša | E-mail | Web | 9. března 2008 v 19:47 | Reagovat

To máš jednoduché.

Hřbitov = místo pro mrtvé

Kostel = míst, kam by z vůle Boží nečistý tvor neměl nikdy nevstoupit

A dnes už je to prostě zažité, automaticky tě to při dotazu na výskyt upíra napadne ať chceš nebo ne.

3 Lothias Lothias | E-mail | 9. března 2008 v 22:21 | Reagovat

Hehehehe lidi maj ale představivost ;-D

Heej nečistý tvor by neměl vstoupit do kostela? Tak co sem tam dělal já? :-D

Míšo, myslím si že v tomhle článku máš naprostou pravdu...nemám co namítat :-)

Snad jen...já jako upír bych se asi na ten hřbitov vykašlal...už proto že by mě tam většina lidí hledala ;-)

4 Míša Míša | E-mail | Web | 11. března 2008 v 18:16 | Reagovat

Samozřejmě, ale alespoň v minulosti tam zůstávali, kdo ví, proč.

A díky za uznání :,)

5 gwendydd gwendydd | 12. března 2008 v 17:56 | Reagovat

moc hezkej článek ,přemýšlela jsem jestli kříž nepůsobí podobně jako prsten atlantiďanů,přesný kovový kopie vydávají nějaké magnetické vibrace,které působí pozitivně na člověka,tak jestli náhodou nepůsobí podobně ale jinak se vším souhlasím

6 peťa peťa | Web | 21. března 2008 v 21:33 | Reagovat

no podľa mňa sú kríže a pod.veci absolútne odveci.Ako keď chce niekto presne opísať upíra.Je to len fikcia.Predsa každý upír nemôže byť rovnaký a myslím, že keby vyzeral ako z ,,učebnice" dal by sa rýchlo rozoznať☺

7 Míša Míša | E-mail | Web | 24. března 2008 v 10:36 | Reagovat

Souhlasím :,)

8 Samael Samael | 30. března 2008 v 19:43 | Reagovat

inomine Ahuru mazda et Ahriman et Samael et lilit et spiritus diabolus .    616 66  616

9 Míša Míša | E-mail | Web | 31. března 2008 v 19:05 | Reagovat

Nerozumím, škoda :,(

10 Temperance Temperance | E-mail | Web | 1. září 2008 v 11:16 | Reagovat

Moc hezký článek. Teď mě tak napadlo, že hrnkem nebo nějakým kovovým svícnem tomu upírovy můžu ublížit(praštit po hlavě a utéct), ale křížkem na krku mu tak leda vypíchnu oko, ale zabít mě může i bez jednogho oka, ale ne když bude v bezvědomí(praštěnej svícnem,..........) :-)

11 Míša Míša | E-mail | Web | 5. září 2008 v 23:14 | Reagovat

Taky pravda :,D

12 KOKOSKA KOKOSKA | 24. září 2008 v 21:06 | Reagovat

no sorry jako ale upír smí do kostela protože je tam napsíno nebo se vykřikuje at každý vstoupí nebo tak podobně

13 Míša Míša | E-mail | Web | 30. září 2008 v 9:23 | Reagovat

No sorry jako ale já tu píšu, že do kostela může. Ale jako opravdu nepotřebuje pozvání.

14 Wer-Oni-Cas-Hon-Lil Wer-Oni-Cas-Hon-Lil | E-mail | Web | 30. října 2008 v 17:18 | Reagovat

No opet ti musim rict ze mas sqele postrehy ale ja jsem tak trochu verici tak se mi tenhle clanek docela prici ale jen chci rict ze kazdy mame svuj nazor a libi se mi ze umis uvazovat logicky a podelit se o to to je moooc pekny.

Ale jedno ti chci rict s tou 1. casti to ze se to vyrabi ze stejneho materialu jenom je snad odlisny tvar a odlisna vyroba vis k tomu mam jednu poznaku...snad se neurazis...

Vis to mas jako s magiiiii.....kdyz ji neveris tak se zazrak nestane stejne jako se nedostavi vysleeek divce ktera ztratila kluka kvuli nejake stetce a fdela woodooo a pritom to dela jen ak aby si pomohla naopak vysledky se dostavi  napr.: kdyz tomu ta holka veri tim chci jen rict ze kdyz upir napadne nejakyho pravnika kterej ma mozek zamereny pouze na fakta a logicke mysleni a neveri nicemu jen cislum a zakonum a najednou chytne dva klacky ktere proti sobe zkrizi a protoze se to rika tak si bude myslet ze upira odezene ale vsichni vime ze ne protoze neveri v moc toho krize!!!!!!!!!!!!! naopak kdyz upir napadne chudou prodavacku (napr) a ta bude verici a bude mit napr medailonek panenky marie, ke kterre se kazdy vecer modli aby jeji deti byly v bezpeci, tak si myslim ze ji to ochrani podle me kdyz neco od nejakeho predmetu chce musis verit v jeho moc proto se to vsecno tak rika to znamena ze tya vec s krizi medailonky a sv. vodou je PRAVDA ale jen pro ty kjteri tomu veri!!!!!! stejne tak to muze byt i sjinymi predmety jine viry

15 Wer-Oni-Cas-Hon-Lil Wer-Oni-Cas-Hon-Lil | E-mail | Web | 30. října 2008 v 17:22 | Reagovat

a ten hrbitov uz odedavna se na hrbitove skryvala temna stvoreni protoze na tehle pude nemohly byt nejan  odhaleni al e musim uznat ze to s temi hrbitovi bylo trene....

16 Míša Míša | E-mail | Web | 5. listopadu 2008 v 21:58 | Reagovat

Já a urazit se? To by ses musel hodně snažit :,) Slušný (třeba i oponující) názor mě nikdy neurazí.

To cos vysvětloval v 1. komentáři jsem se snažila vysvětlit (nevím, jak moc dobře) v dodatku mezi obrázkem postavy v chrámu a kalichem. Víra může být skutečně dost silná, což dokazuje i například úsloví "víra tvá tě uzdraví" aplikované LÉKAŘI (!) v praxi.

17 mikinka mikinka | 17. dubna 2009 v 20:47 | Reagovat

No myslím si, že upíři vůbec nepřebývají na hřbitově a taky že jim nevadí žádná svěcená voda aj.. To samé jako česnek--je možné že jim smrdí(ostatně mě taky) ale pochybuju že jím upíra zneškodníte. Lidi si podle mě jenom museli vymyslet něco takovýho, protože bodnout upíra kůlem do srdce či ho roztrhat a spálit je pro ně mainko pbtížný, pokud upíři vynikají těma psanejma schopnostma (síla, rychlost aj.) Míšo, máš moc krásnej blog, jsi moje jmenovnice:-D a moc ti děkuju za všechny články. Ráda bych ještě poukázala na knížku Madame Okta, kde moc pěkně Vur Hurston říká, že upír není stvoření zla. "Myslíš si, že je upír stvoření zla jenom pro to, že si veme trochu krve, aby mu nekručelo v bříšku?"

18 Vampi vsech vampiru Vampi vsech vampiru | 25. července 2009 v 18:08 | Reagovat

lol nechapu co tu resite kdyz upiri nejsou nebo snat mate nake dukazy? Diskutujete o tom jako by opravdu byli a pritom to je vymyslena vec.

19 Míša Míša | E-mail | Web | 9. srpna 2009 v 14:24 | Reagovat

[18]: A ty máš prosimtě nějaké důkazy, že existuje třebá... planeta Neptun? Jestli jo, tak ukaž! (A já ti na 99,999...% ukážu úplně stejné důkazy o upírech)

20 Psychedelick Psychedelick | 6. září 2009 v 20:07 | Reagovat

Lol takove blbosti, meli by jste resit dulezitejsi veci, videli jste nekdy upira ?? Ne nevideli protoze neexistuji a existovat nebudou jsou to jenom nesmysli vymyslene autori knih a rezisery filmů. Jenom se zenete za picovinama.

21 Psychedelick Psychedelick | 6. září 2009 v 20:14 | Reagovat

Tohle rikam jen lidem kteri nejsou tak zmagoreni jako napr.:Wer-Oni-Cas-Hon-Lil nebo Míša. TIhle by meli jit na psychologovi.

22 Míša Míša | E-mail | Web | 10. září 2009 v 9:41 | Reagovat

[20]: Viděls už nekdy jiné planety sluneční soustavi než tu naši? Ne, neviděl, protože neexistují a existovat nebudou, jsou to jenom nesmysly vymyšlene autory knih a režiséry filmů. Je to tak? 8,) Nebo mi to vyvrátíš?

23 radka radka | E-mail | 23. září 2009 v 19:36 | Reagovat

a neřiká se náhodou že upír smí všude kam ho pozvou z vlastní vůle?at je to kostel ,hřbitov nebo pokoj v 7 patře

24 radka radka | E-mail | 23. září 2009 v 19:40 | Reagovat

[21]: ty si magor když tohle řikáš...to že něco newidim neznamená že to neni....proč sou teda známky o jejich působení po celim světě i v těch nejstarších kulturách?myslíš že si před tisíci lety zavolali mobilem na druhou starnu světa aby si vyprávěli strašidelný pohádky?

25 Verulka Verulka | 15. listopadu 2009 v 14:45 | Reagovat

Nejsem si jistá že je můžete zabít křížem. Kdyby nějaký nevěřící člověk vyřezal kříž tak by mu to nepomohlo. Jo mimochodem moc hezký blog.  

26 Verulka Verulka | 15. listopadu 2009 v 14:48 | Reagovat

[20) Někoho to třeba zajímá a jestli tebe ne tak si to nečti!! Upíři nejspíš neexistují, ale někdo tomu věří a zajímá ho to!

27 hierarchie hierarchie | E-mail | 26. listopadu 2009 v 9:42 | Reagovat

[25]: Vždyť právě to tu píšu :,)

28 Frodo Frodo | 20. ledna 2010 v 22:22 | Reagovat

Zdravím tě bratře! Zde jsou dva blogy na niž máme největší zájem.

http://hierarchie.blog.cz/0803/upiri-vs-buh-aneb-komu-sakra-vadi-krize-muj-clanek
- v současném stavu téměř zničen

http://whatilove.blog.cz/0609/pro-vsechny-co-se-chteji-stat-upiry
- zde stále doutná komický odpor, ale mi vydržíme

29 Frodo Frodo | 20. ledna 2010 v 22:22 | Reagovat

Je třeba vyhledat další místa k úderu.

30 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 21. ledna 2010 v 13:09 | Reagovat

Můj bratře jsem zde!

31 Frodo Frodo | 22. ledna 2010 v 12:56 | Reagovat

Dnes jsem měl chvíli a tak jsem pořádně udeřil na základní blog.

32 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 22. ledna 2010 v 21:07 | Reagovat

Musím říct, že to bylo opravdu kvaltní počtení.

33 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 23. ledna 2010 v 18:59 | Reagovat

Vypadá to, že se našem základním blogu chystá menší vzpoura vedená Violette.

34 Frodo Frodo | 25. ledna 2010 v 20:12 | Reagovat

Kolego musím říct, že ten nápad s tím že jsou nemocní byl excelentní!

35 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 25. ledna 2010 v 20:35 | Reagovat

Děkuji. Však vaše diagnóza je opravdu realistická! Kdybych o všem nevěděl, možná bych i uvěřil.

36 hierarchie hierarchie | 26. ledna 2010 v 15:26 | Reagovat

[33]: Bratře, ta vzpoura se zdá býti nevyhnutelnou, pročež by více než záslužné bylo, strážiti svou pevnost a výpady do jiných míst neprovozovati. Važ si rady této a věz, že nikdy zde se neusídlíš!

37 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 26. ledna 2010 v 18:53 | Reagovat

Chceš mi říci milý bratře, že již žádné útoky na základní blog?

38 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 26. ledna 2010 v 18:54 | Reagovat

Pokud je to tak, dobrá. Pozastavuji svůj útok, chci jen oznámit že nejsem Shekevara. To jest nějaký jiný spamer co si půjčil mou přezdívku a mou větu.

39 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 26. ledna 2010 v 18:55 | Reagovat

*Shekemarash

40 Frodo Frodo | 26. ledna 2010 v 20:20 | Reagovat

Pozor, zdá se že jsme byli znovu infiltrováni našimi nepřáteli.

41 Frodo Frodo | 26. ledna 2010 v 20:21 | Reagovat

[34]: Toto byl můj poslední komentář. Kontroluj svůj email ohledně dalšího přesunu. Můj boj nekončí, jsem stále aktivní a je to znát. Shekemarash také nejsem.

42 Frodo Frodo | 26. ledna 2010 v 20:23 | Reagovat

Dnes nemám mnoho času, zítra celou situaci převedu na nově vzniklou buňku druhé úrovně. Toto není můj jediný boj.

43 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 26. ledna 2010 v 20:44 | Reagovat

Dobrá, zašli mi na email další informace ohledně přesunu.

44 Spolek Bratří Grimmů Spolek Bratří Grimmů | 30. ledna 2010 v 13:08 | Reagovat

Jsi tu ještě? Dosud mi nepřišel žádný e-mail.

45 Katarhos Katarhos | E-mail | 7. března 2011 v 17:41 | Reagovat

Máte hezké názory ale jsou trochu pomýlené.. Proč si myslíte že by nám mělo vadit něco, co vzniklo až dávno po nás?.. Křesťanství nebylo vymyšleno kvůli našemu vymýcení, ale kvůli manipulaci s lidmi.. Upírům nevadí nic co je s křesťanstvím spojeno.

46 Míša Míša | 29. března 2011 v 18:15 | Reagovat

[45]: Zdravím, reaguješ na můj článek? Protože pakliže ano, nechápu, jelikož z něj snad jasně vyplývá, že nemyslím, že by "vám" měli kříže vadit.
Křesťanství nemohlo být vymyšleno pro manipulaci s lidmi. Netuším, z kterého jsi století, ale co já vím, tak první křesťany trhali na kusy římští lvi...

47 Míša Míša | 29. března 2011 v 18:19 | Reagovat

No, když už jsme u toho, asi jich roztrhali málo. Rychle se oklepali a zapoměli, jak bolí útlak víry.

48 Míša Míša | 29. března 2011 v 18:21 | Reagovat

ehm... zapomněli

49 ... ... | E-mail | 1. dubna 2011 v 19:32 | Reagovat

Ahoj, máš pěkný článek a myslím, že i dost pravdivý...Ale prosimvás lidi, hlavně upíry neobdivujte, protože jsou to krvelačný hovada. Co kdyby si na svačinku vybrali zrovna vás - líbylo by se vám to?

50 Míša Míša | 9. dubna 2011 v 21:52 | Reagovat

[49]: Promiň, ale odpověď zní ANO.

51 Eliness Eliness | 8. srpna 2011 v 11:00 | Reagovat

S tím kostelem atd. ještě dodatek:
Kdybyste byli upíři, to znamená podle církve tvorové temnoty, satanáši a podobně, chodili byste se modlit do kostela, křižovali se svěcenou vodou a uctívali mrtvé na hřbitově? Už jen z prostého důvodu, že upíři (chtít či nechtít) do hrobů lidi přivádějí, tak mají upíři ne že strach, jít na posvátnou půdu atd., ale když vás celé cirkevní společenství nesnáší a viděli by vás nejradši s kolíkem v srdci, myslíte si, že by se upír šel dobrovolně producírovat na takové místo?
Když vás někde nemají rádi, taky tam nechodíte, nebo pokud rádi provokujete, chodíte tam často, jen aby ostatní viděli jak je vám jedno, že vás nesnáší. Mám dojem, že u upírů to funguje stejně.

52 Míša Míša | E-mail | Web | 9. září 2011 v 19:19 | Reagovat

[51]: Máš pravdu, ale v článku nejde ani tak o to, kam chodit chtějí či nechtějí, ale kam můžou či nemůžou.

53 Jessica Jessica | E-mail | 28. června 2012 v 21:32 | Reagovat

Krásny článok ale aj zopár hlúpych komentárv hneď sa k tomu vyjadrím.Takže ja ani nechápem prečo by upíri mali chodiť do kostola keď svoje obete môže uloviť aj bez kostola potom prečo by upíri chodili do kostola keď hneď ako vkročíme do kostola si namočíme ruku do svetenej vody a potom sa prežehnáme ale pročo by  to upír robil keď nebol pokrstený (tým si my kresťania pripomíname krst.)(hovorí sa že upírmi sa stali len ľudia čo v živote boli zlí,neboli kresťansky pochovaní,deti čo sa narodili so špicatými zubami,vrahovia atď.) a určite by si nepoklakol pred Bohom a je tam veľa svätených predmetov v ktoré ľudia veria a nemusia ich ani držať v ruke a ešte prečo by upíri chodili do domu Božieho domu keď sa nejde ani vyspovedať :P A zlí upíri by sa tam ani naobťažovali prísť a pokial existujú aj dobrí upíri tak tí by tam toreticky ísť mohli z dosť dôvodov.No a čo sa týka cintorínu dopíšem zajtra.No a k tým komentárom nikdy nepochopím takých ľudí čo stále píšu že Upíri sú len nadprirodzené bytosti vymyslené našimi predkami a takové hlúposti a že na nich neveria a podobne nezmysli ja nikomu mázor neberiem a ani mu ho nevyvraciam ale o niektorych ľudoch sa to povedať nedá...No a keby na nich neverili tak by nevyhľadávali stránky o upíroch a nehovorili by tady nezmysli a podobné veci.Nech si hľadajú iné stránky na ich hlúpe komentáre tam kde im to budú tolerovať myslím si že nikde len nás chcú naštvať nemajú nič iné na práci iba toto!!!Nevšímajme si ich a oni prestanú nemajú kamarátov s ktorými by sa porozprávali tak sa chcú radšej hádať aby na seba upozornili ...Ďakujem za vypočutie dúfam že si o mňe nemyslíte že som namyslená alebo niečo také len co povedala môj názor aj keď to môže byť veľký nezmysel keď áno ospravedlňujem sa večer som už po celom dni vyčerpaná :) :) :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama